Klantgericht werken in de standbouw

Over Brederode Standbouw

Brederode Standbouw is een dynamisch full service standbouwbedrijf dat er traditionele normen op na houdt als het gaat om het halen van deadlines en het nakomen van afspraken. Met Utrecht als uitvalsbasis zijn zij ruim 50 jaar thuis in alle grote en kleine beurscomplexen van de wereld.
Ongeacht de doelgroep of het product, vertalen zij de boodschap van ondernemingen, instellingen en (semi)overheden in heldere, pakkende, onweerlegbare presentaties. Effectieve, resultaatgerichte standbouw. Zij bedenken het, bouwen het en leveren het op. Vlekkeloos, op tijd en binnen het budget. Standbouw is hun vak.

Brederode is een familiebedrijf. Directeur Caroline Driver-Ploeger is de kleindochter van de oprichter. In het gesprek met projectleider Bastiaan van Meeteren van PAK organisatieontwikkeling bleek ze een gedreven onderneemster die met vele positieve energie en ambitie de ziel van Brederode wil bewaren: vakmanschap, innovatie, betrouwbaarheid en stiptheid.

Sinds enkele maanden heeft Brederode een HR Coördinator: Ellen Achterberg. Ellen doet meer dan alleen personeelszaken, ze kijkt ook naar de mogelijkheden om medewerkers te ontwikkelen en zich te verbinden aan elkaar en Brederode.

“Ik vond het intakegesprek openhartig en persoonlijk. Deze input vond ik mooi terug komen in de training: een mooie verdieping van persoonlijke vaardigheden. Een 8!”
Projectcoördinator Brederode, deelnemer training Klantgericht werken

Caroline Dirven-Ploeger, directeur Brederode, over de samenwerking met PAK organisatieontwikkeling

“Onze projectleiders hebben in het najaar van 2012 de training Klantgericht werken van PAK organisatieontwikkeling afgerond. Ellen en ik hadden in het voorjaar een plezierige kennismaking met Bastiaan, hij gaf ons een heldere uitleg over PAK organisatieontwikkeling en hun manier van werken. Op adequate wijze inventariseerde hij onze wensen; kort, krachtig maar met het juiste gevoel voor onze medewerkers. Een manier van werken die ons aansprak. Het was dan ook nie

t moeilijk om een keuze voor PAK organisatieontwikkeling te maken.

“Je leert van ieders leerdoel. Ik vond de training duidelijk, inspirerend, nuttig, kundig en het zet met op scherp. Een 9.”
Evelien – Brederode Projectmanager, deelnemer training Klantgericht werken

“De training Klantgericht werken bestond uit 3 delen, als eerste vond er begin juni een intakegesprek plaats met onze Projectleiders, ieder afzonderlijk. De vragen die Bastiaan aan de deelnemers stelde waren o.a.: ‘wat verwacht je van de training, waar liggen je leerdoelen en hoe gaan we die in praktijk brengen?’ Hierna vond er eind juni een gezamenlijk theoriedeel plaats, gecombineerd met een rollenspel, waarbij professionele trainingsacteurs op actieve wijze het spel domineerden. Ten slotte was er in september een gezamenlijk praktijkdeel, nadat de Projectleiders hun opgedane kennis van het vorige onderdeel getoetst hadden met de praktijk. Het delen van kennis en het geven van adviezen stond bij dit laatste trainingsdeel centraal.”

“Onze projectleiders hebben de training met veel plezier en enthousiasme gedaan, er was veel motivatie en saamhorigheid. Bovendien hebben zij veel geleerd. Vooral het rollenspel werd als zeer leerzaam ervaren, confrontatie geeft je een helder beeld hoe het nog beter kan.”

“Het acteursspel in de oefeningen verraste me zeer positief. Het was natuurlijk en trok mij direct mee in de situatie. Dit was een spiegel waaruit ik zeker leermomenten heb gehaald. Het ontvangen van feedback van collega’s en de trainer was een perfecte aanvulling.”
Antonio – Projectleider Brederode, deelnemer training Klantgericht werken

Bastiaan van Meeteren

“Een leergierige, open groep. Alle Projectleiders van Brederode stonden open voor de training en wilden graag oefenen in de verschillende werkvormen met de trainingsacteur, Marianne Vloetgraven. De groep heeft gezocht naar manieren om nog meer proactief in contact te treden met de opdrachtgever in de aanloop naar de oplevering. In de huidige situatie is men behoorlijk servicegericht en de getrainde proactiviteit is een aanvulling die resultaat oplevert, zowel voor de klant als voor Brederode. Een win-win situatie!”

“De intakegesprekken waren een eye-opener, dit moeten jullie zeker blijven doen. 1 op 1 durf je toch vaak iets meer te laten zien waarop jullie training echt gericht is gegaan. Een 10!”
Wesley – Projectcoördinator Brederode, deelnemer training Klantgericht werken

Meer weten? »