En daar zijn zowel onze opdrachtgevers als wij trots op.

Omgaan met werkdruk onderwijs

Omgaan met werkdruk in het onderwijs

Onze workshops omgaan met werkdruk in het onderwijs zijn Registerleraar gecertificeerd, laagdrempelig, kort, krachtig en interactief.

SRO leiderschapsprogramma

Leiderschapsprogramma bedrijfsleiders

“Het leiderschapsprogramma van PAK organisatieontwikkeling heeft mij meer inzicht gegeven in waar ik nu sta en waar ik heen wil.”

Training Zelfsturende teams in de zorg

Training Zelfsturende teams in de zorg

Onze training zelfsturende teams in de zorg helpt autonoom werkende teams met feedback geven en ontvangen.

KIES opleiding Prorail Systems Engineering

Training Systems Engineering ProRail

Deze training is opgezet om ervoor te zorgen dat de System Engineers van Railtechniek het ontwikkelproces, de modellen en het platform leren kennen.

training verzuimgesprekken voeren

Training verzuimgesprekken

“Als concreet effect van de training Verzuimgesprekken is het kortdurend ziekteverzuim binnen Paswerk afgenomen.”

Communicatieve vaardigheden

Communicatieve vaardigheden

Alle medewerkers konden zich ontwikkelen op het gebied van communicatieve vaardigheden door het volgen van op zichzelf staande workshops.

Missie en visie

Missie en visie ontwikkeling

Wij hebben Clusius begeleid in een missie en visie ontwikkelen. De conceptmissie en -visie werden top- down bedacht en bottom- up uitgewerkt.

Marketingopstelling

Marketingopstelling

Een marketingopstelling helpt in het maken van strategische keuzes bij het positioneren van een nieuw merk. Een slimme vorm van organisatieopstelling.

verzuimtraining

Verzuimtraining op maat

“De verzuimtraining is tot volle tevredenheid verlopen. De reactie op de training is zeer positief en wordt binnen de organisatie regelmatig genoemd.”

Salestraining; de klant centraal

Goed klantcontact en de omzet vergroten gaat prima samen: het één sluit het ander (juist) ook niet uit, werd geleerd in deze salestraining.

Teamtraining

Teamtraining afdeling P&O

Een teamtraining voor P&O, gericht op het verbeteren van de interne communicatie, op basis van onderling vertrouwen en met inzet van aanwezige kwaliteiten.

incompany feedbacktraining

Feedback geven; de incompany training

De training feedback geven is een krachtige communicatietraining die bijdraagt aan wederzijds respect en in de regel leidt tot hogere kwaliteit van werk.

OR-training ondernemingsraad Partou

OR-training grote ondernemingsraad

Als nieuw startende OR is een OR-training van groot belang ten aanzien van het verbinden en sterk maken van een groot team. Bastiaan had de goede aanpak.

fitte communicatie Middle Point

Fitte communicatie

Middle Point heeft een strippenkaart voor fitte communicatie. Zij zetten PAK organisatieontwikkeling eens per kwartaal in om hun communicatie fit te houden.

Omgaan met cultuurverschillen

Omgaan met cultuurverschillen

PAK organisatieontwikkeling stelde een training Omgaan met cultuurverschillen samen waarbij er dieper ingezoomd werd op een aantal specifieke culturen.

Training adviesvaardigheden

Training adviesvaardigheden

Training adviesvaardigheden voor de gemeente Haarlem, afdeling Omgevingsvergunningen. Praktische training met klantgerichte insteek.

Klantgericht communiceren

Klantgericht communiceren

Training klantgericht communiceren voor paraveterinairen. In de training hebben de assistentes hun inzicht in klantgericht communiceren versterkt.

Managementtraining +

Management training +

Onze management training staat voor het toespitsen van de onderwerpen op de dagelijkse praktijk en ruimte voor het loslaten van beperkende overtuigingen.

Claimend gedrag in de zorg

Isa Roest verzorgde een communicatietraining rondom de vraag: ‘Hoe kan men beter/makkelijker omgaan met agressie en claimend gedrag in de zorg?’

verkooptraining

Verkooptraining voor niet-verkopers

Een Verkooptraining op locatie voor de medewerkers van KCH, die volledig was afgestemd op het complete en specifieke producten- en dienstenaanbod.

Mediatraining

Mediatraining publiekslancering

Een mediatraining voor de hoofdredacteuren, ter voorbereiding op de adverteerderpresentatie en definitieve lancering van het magazine.

Communiceren bij incidenten

Communiceren bij incidenten

In de training Communiceren bij incidenten en calamiteiten werd geoefend met herkenbare situaties. Uitgangspunt was: hoe reageren we op ontstane situaties?

OR-training ondernemingsraad Partou

Feedback in de kinderopvang

300 Pedagogische medewerkers en 65 Locatiemanagers kregen, met inzet van onze trainers en trainingsacteur een training in feedback geven en krijgen.

Assertiviteitstraining

Assertiviteitstraining

Assertiviteitstraining in feedback voor Eerst Verantwoordelijke Verzorgenden met als doel meer autonome EVV’ers. Een cursus communicatie die motiveert.

effectief communiceren Rijkswaterstaat

Effectief communiceren

“De eerste groep kwam zo enthousiast uit de training Effectief communiceren dat zij de rest van de collega’s hebben aangestoken, dat zegt toch genoeg.”

Klantgericht werken

Klantgericht werken

Het programma Klantgericht werken bestond uit 3 delen, tussen de trainingsdelen door toetste de deelnemers hun opgedane kennis in de praktijk.

Persoonlijke effectiviteit

Persoonlijke effectiviteit

Voor de medewerker van de gemeente Westervoort verzorgde PAK organisatieontwikkeling 3 interactieve trainingen rond het thema persoonlijke effectiviteit.

Feedback workshop

Feedback workshop

In de feedback workshop voor het team van Kids voor Kinderen in Baarn kon iedere deelnemer meerdere malen oefenen met de feedbackregels.

Creatief denken in projecten

Creatief denken in projecten

Een interactief programma creatief denken waarin de medewerkers werden uitgedaagd op de vloer te komen in energie generende oefeningen in creatief denken.

Omgaan met de media

Omgaan met de media

Ik ben me er in de communicatietraining Omgaan met de media bewust van geworden hoe ik wil overkomen in de media. Veel geoefend, fijne trainers,

Communicatiecursus Rotterdam

Communicatie cursus in Rotterdam

Na goede ervaringen met een communicatie training in het verleden vroeg deze KOV naar een communicatie cursus Rotterdam als locatie.

Agressietraining in de zorg

Agressietraining in de zorg

Een interactieve en dynamische Agressietraining. Omgaan met agressie in de zorg is een praktische, communicatietraining in geweldloze communicatie.

Leiderschap Brainwash kappers

Praktisch en klantgericht leiderschap

“Bastiaan levert maatwerk op vernieuwende wijze en de flexibiliteit is mij voor deze training in Leiderschap, wederom, erg goed bevallen.”

Feedbackregels Bink-kinderopvang

Feedbackregels; simpel en doeltreffend

“Ons gehele personeelsbestand volgde deze training Feedbackregels: er werd veel geoefend, met maximale aandacht voor de praktijk, wat erg goed aansloot.”

Klantgerichte communicatie

Klantgerichte communicatie

Deze training klantgerichte communicatie werd in een roulerend schema binnen werktijd uitgevoerd, waarbij de afdeling gelijktijdig operationeel kon zijn.

Cursus feedback geven Utrecht

Cursus feedback geven in Utrecht

“Deelnemers gaven de cursus Feedback Utrecht gemiddeld een 8. Er was veel waardering voor het brengen van veiligheid en respect in de groepen.”

Interne communicatie verbeteren

Interne communicatie verbeteren

De interne communicatie verbeteren met een feedbacktraining. Voor OBS De Kroosduiker werkte Frits Cohen samen met het team, de directeur en Zaanprimair.

Sales management GWK Travelex

Sales management – Themadag

Een themadag in het teken van sales management waarin de juiste state of mind voor alle verkoopmedewerkers van GWK Travelex gecreëerd is.

training adviesvaardigheden verandermanagement

Training adviesvaardigheden

De samenwerking met PAK organisatieontwikkeling rond de training adviesvaardigheden heb ik als nuttig en positief ervaren. De deelnemers waren geïnspireerd.