Van betekenis zijn voor uw klanten

Na de training klantgericht communiceren zijn de deelnemers in staat om te handelen op basis van wat de klant wil. Ze weten op welke manier hun gedrag het gedrag van de klant beïnvloedt. Door snel en doeltreffend contact te maken met een klant weten ze een positieve indruk te maken. Ze stellen de juiste vragen zodat de klant zich serieus genomen voelt. Ze komen er snel achter op welke wijze ze het meest aan de verwachting van de klant kunnen voldoen.

PAK biedt ook supervisie op klantgerichtheid voor management teams.

Klantgericht communiceren levert nieuwe klanten op

U wilt dat uw klanten tevreden zijn over uw organisatie waardoor ze bij u zullen blijven kopen. Zo tevreden zelfs, dat zij andere (potentiële) klanten naar uw organisatie sturen. De medewerkers leren in de training klantgericht communiceren de échte behoefte van de klant kennen en daarop in te spelen. Zij vinden het belangrijk dat ze zichzelf door service en klantgerichtheid positief en herkenbaar onderscheiden. Klantgerichtheid vertaalt zich in een goede relatie tussen beide partijen.

Heeft u een klantgerichte organisatie?

Het is van belang dat iedere medewerker zijn eigen rol en verantwoordelijkheid kent binnen klantgerichtheid. In de training staan we stil bij de betekenis van klantgericht communiceren. De deelnemers leren zich in te leven in de klant en hoe ze de regie over het gesprek kunnen behouden. Ze leren de organisatie en zichzelf goed neer te zetten in een klantgesprek met verschillende klanttypen.
In klachtenafhandeling en het omgaan met klanten die als lastig ervaren worden, heeft klantgerichtheid een belangrijke plek. Klantgericht communiceren is in deze situaties belangrijk om de klant weer positief naar uw organisatie te laten kijken. Klanten die zich begrepen en gehoord voelen, ook in geval van een klacht, zullen zich klantgericht behandelt voelen en dit doorvertellen aan vrienden en kennissen. Het levert extra klanten op!

Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek over de mogelijkheden.

Contact aanvraag

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Meer weten over onze workshops klantgericht communiceren? »

Deelnemers aan de workshops Klantgericht communiceren beoordelen ons met 4.5 van de 5 sterren (173 beoordelingen )

4/5
"Positief verrast: was een training waar echt verrassingen uit kwamen, vooral met het bedenken van een case, hierdoor kwamen er punten naar voren die mee genomen kunnen worden in de interne coaching. Ik... Lees verder
4.5/5
"Ik vond de training ook heel inspirerend met een aantal eye-openers. In het begin was het spannend maar ik ging vol energie en nieuwe ideeën naar huis. Ik vond het verbluffend hoe de trainingsactrice... Lees verder
4/5
"De training Klantgericht communiceren was absoluut prettig en nuttig en brengt onderlinge afstemming en begrip en inzicht in elkaars werkgebied en discipline. Trainer Marianne had de focus op de groep... Lees verder
3.5/5
"De voorbereidingsvragen vond ik prima. Gaf stof tot nadenken. Het was een gevarieerde training en interactief. Niet saai. Persoonlijk heb ik niet veel “vergelijkingsmateriaal” maar ik heb trainer... Lees verder
4/5
"De voorbereidingsvragen waren uitgebreid en to the point. Ze gaven een goede indruk van wat van de training verwacht kon worden. Het was een prima training, leuke oefeningen, goede balans tussen “doe”-oefeningen... Lees verder
3.5/5
"Ik vond het een leuke dag en het programma was duidelijk afgestemd op onze organisatie. Wat ik erg leuk vond waren de filmpjes met interviews met onze collega’s. Dat was net weer even anders als de... Lees verder
4.5/5
"Ik heb met een aantal dames van het secretariaat de dag besproken. We vonden het leuk, leerzaam en vooral erg nuttig. Proberen de focus weer op onze klant te krijgen. Mijn eigen opbrengst is vooral dat... Lees verder
4/5
"Het onderwerp ‘Dienstverlening aan de interne klant’? vond ik een goed onderwerp om even bij stil te staan, zonder het te zwaar te maken. Dat is zeker gelukt. De daadwerkelijke opbrengst van deze... Lees verder
4/5
"Ik vond het een leuke en leerzame dag met een goed resultaat. Wat betreft afwisseling in werkvormen was de dag goed ingedeeld. Wat wij zelf moeten doen om de dienstverlening aan de klant te verbeteren... Lees verder
4/5
"De voorbereidingsvragen die wij voorafgaand aan de training kregen waren goed omschreven vragen, ik vond het erg prettig dat er duidelijk werd aangegeven over welke competentie je een leerpunt kan maken,... Lees verder
4/5
"Ik vond het een leuke dag. Goede gelegenheid om te ondervinden hoe ieder in z’n werk zit. M.n. de filmpjes waren een mooi aanknopingspunt om eens kwesties aandacht te kunnen geven zonder dat het meteen... Lees verder
4/5
"Ik kan wat met de training, het zet me op scherp en de training wat kundig. Deels bekende stof maar juist goed scherp neergezet. Goede opbouw en voorbeelden, duidelijk. Trainer Allard was rustig, geïnteresseerd... Lees verder

je bent offline